Parkgolf Eindhoven

Over Parkgolf Eindhoven

Parkgolf was een uniek golfevenement in het stadshart van Eindhoven. Speciaal voor dit golftoernooi werd er voor deze dag een 18-holes golfbaan aangelegd in het rondom het Eindhovense Stadswandelpark. Kenmerkend voor Parkgolf Eindhoven is golfen met de Brabantse gezelligheid in een sportieve atmosfeer op een unieke golflocatie. Begin- en eindpunt van de golfwedstrijd was Hampshire Hotel Parkzicht, waar ook de ontvangst, de lunch en de afsluitende borrel plaatsvonden. Golf in het stadshart is een unieke gelegenheid voor de avontuurlijke golfer om zich buiten de gebaande paden en de gemillimeterde grenzen te begeven. Dus geen nette kortgeknipte grasperkjes in een keurig verzorgd buitengebied, maar ‘rough’, ‘bunkers’, water, bos en gemeentegras in het centrum van de stad. Deelnemers geven aan dat deelname aan het toernooi een unieke kijk oplevert op dit groene deel van Eindhoven en ze ervaren het steevast als bijzonder dat gegolfd kan worden in een stadspark. Bovendien worden zij op een aantal holes verrast door de bijzondere aankleding daarvan.

Lionsclub De Keersop en Den Elzent waren de initiatiefnemers van dit evenement. Het gedachtegoed van de Lions is het ontwikkelen van activiteiten ten behoeve van humanitaire/maatschappelijke doelen. Parkgolf Eindhoven is hier een onderdeel van. De opbrengsten komen ten gunste van enkele lokale goede doelen.

Het jarenlange succes van dit golfevenement werd mede bepaald door trouwe deelnemers, de onmisbare bijdrage van sponsoren en de enthousiaste inzet van vele vrijwilligers. De kenmerkende Brabantse gezelligheid, de typisch Eindhovense amicale ons-kent-ons-taferelen gaven dit sportieve evenement nét dat beetje extra!

Voor het goede doel

De opbrengst van Parkgolf Eindhoven was ieder jaar voor een locaal goed doel. Een overzicht van de donaties:

• 2017: 4000 € voor Inloophuis de Eik
  • 2016: 3500 € voor Stichting Samen voor Eindhoven.
  • 2015: 3000 € voor Inloophuis de Eik
  • 2014: 1600 € voor de Eindhovense Stichting Leergeld en de Scouting Roosevelt
  • 2013: 2013 € voor de Eindhovense Stichting Leergeld en 2013 € voor Scouting Roosevelt.
  • 2012: 2500 € voor de Eindhovense Stichting Leergeld en 2500 € voor Scouting Roosevelt
  • 2011: 2060 € voor Inloophuis De Eik, 2060 € voor Hospice de Regenboog en 2060 € voor het Ronald McDonald Huis Zuidoost Brabant