Lions Club Den Elzent doet al jaren mee met NL Doet.

Een overzicht van onze NL Doet activiteiten in de afgelopen jaren:

• 2018: Lions Club Den Elzent heeft meegedaan op 10 maart. Het betrof dit keer het (mede) opknappen van een 100 jaar oud wachtschip dat dienst doet als clubhuis van de Dr. A.F. Philipsgroep, een waterscoutinggroep, opgericht in 1957 in Eindhoven. In de ochtend hebben we de buik en wanden van het schip roestvrij gemaakt met steekmes en staalborstel. Het schip was leeggemaakt om er goed bij te komen. Best een zwaar werkje omdat je gebukt bezig bent. In de middag is het magazijn van het schip schoongemaakt en geschilderd. Deze werkzaamheden maken deel uit van een groter renovatieplan. Door deze taken gezamenlijk uit te voeren heeft de scouting een aanzienlijk bedrag kunnen besparen. Later gaat het schip naar de werf voor groot onderhoud. Zie ook Studio040 voor korte impressie van NLDoet in Eindhoven.
  • 2017: voor Stadstuin de Bergen midden in Eindhoven bomen en struiken gerooid en gesnoeid, muurtjes met borders aangelegd en puin geruimd. Zie hier voor korte impressie.
  • 2016: geholpen bij de verhuizing van Galerie de Kei in Nuenen naar het Kunsthuys in Best.
  • 2015: bij het Eindhoven Museum geholpen met het klaar maken voor het nieuwe seizoen. Het was goed om te zien, dat wat we twee jaar eerder gedaan hadden nog goed zichtbaar was.
  • 2014: bij Scouting Roosevelt in Eindhoven flink geklust: deurstijlen zijn geschuurd en geschilderd, het terras is onkruidvrij gemaakt en andere kleine karweitjes zijn gedaan.
  • 2013: bij het Eindhoven Museum geholpen met het verstevigen en uitbreiden van de varkenskraal, zagen, sorteren en klaarleggen van hakhout voor schoolgroepen, houtwal vlechten met wilgentakken en kabel geul graven.

Een impressie: