Lionsclub Eindhoven Den Elzent

Lionsclub Eindhoven Den Elzent is opgericht in 1994 en is voortgekomen uit een Leoclub. We zijn een gemengde club met 20 relatief jonge leden (10 vrouwen en 10 mannen, tussen de 40 en 60 jaar oud) die gezamenlijk, met name regionaal, een maatschappelijke positieve bijdrage willen leveren. Dit doen we door het organiseren van "We serve" activiteiten voor het goede doel en ook gezellige en leerzame clubactiviteiten.

'We Serve' activiteiten

Dit zijn fundraising activiteiten voor lokale goede doelen en hands-on activiteiten. Fameus zijn het Parkgolf toernooi in het stadswandelpark, de Pubquiz en Pracht & Prul. Maar ook de kleinschaligere activiteiten schuwen we allerminst. Een kleine opsomming uit de afgelopen jaren:

• collecteren;
  • vervanging terras en terrasmeubels bij Inloophuis De Eik;
  • sinterklaas acties;
  • kerstbomen verkoop;
  • dagje uit voor hulpverlenings instantie;
  • rolstoelrijden;
  • faciliteren amateur toneelgezelschap bij oprichting en eerste voorstelling;
  • kleding sorteren bij kledingbank;
  • koken voor daklozen;
  • klussen bij Scouting Roosevelt en Stichting Ik Wil;
  • faciliteren van een koor bij een optreden;
  • auto's wassen;
  • diverse klussen voor NL Doet;
  • fietsen voor goed doel.

Zie ook de Projecten pagina voor een overzicht en impressie van een aantal van deze activiteiten.

Clubactiviteiten

Dit zijn activiteiten georganiseerd door en voor onze leden (soms met partner). De diversiteit van deze activiteiten is groot. Wat voorbeelden uit de afgelopen jaren:

• kook/cocktail/wijn workshops en proeverijen;
  • sprekers over een bepaald maatschappelijk onderwerp;
  • adventure thrill;
  • jaarlijkse barbecue;
  • lustrum vieringen;
  • escape room en flight simulator;
  • familiedag;
  • bestuurswissel weekend.

Interesse om lid te worden? Neem gerust contact met ons op.

Clubbijeenkomsten

Onze vaste bijeenkomsten hebben we op de eerste en derde donderdag van elke maand. Onze vaste vergaderlocatie is Thym (Hotel Parkzicht) aan de Alberdingk Thijmlaan 18, 5615 EB te Eindhoven, op vijftien minuutjes lopen van het centrum aan het prachtige Stadswandelpark en de rand van de Genneper Parken ligt het monumentale Hotel Parkzicht Eindhoven. Je kan hier gratis parkeren voor de deur, 24/7 receptie, een populair bistrostijl Frans restaurant, culinair genieten. Thym is dé plek in Eindhoven voor elke persoonlijke of zakelijke gelegenheid ben je meer dan welkom. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, van verse croissants tot bouillabaisse, van heerlijke koffie tot bourgondische wijnen.

NL Doet

Ieder jaar steken we de armen uit de mouwen voor NL Doet

Lions Club Den Elzent Pubquiz

Een Pubquiz voor het goede doel

Collecteren

Een aantal jaren heeft Lions Club Den Elzent geholpen met collecteren voor goede doelen. Vaak in de 'eigen' Eindhovense wijk Den Elzent.